Pagina's

maandag 18 oktober 2010

Koninklijke Quotes {3}

De leden van de koninklijke familie hebben rgelmatig interview en houden ook houden ze regelmatig toespraken. Hierin doen ze bepaalden uitspraken. In Koninklijke quotes zal ik telkens een paar bekende en soms ook wat minder bekende van die uitspraken van leden van het koninklijkhuis plaatsen.

'Als je besluit te trouwen, beloof je dat je elkaars hand zal vast houden in zowel goede als slechte tijden. Zo is mij althans altijd verteld. In voor- en in tegenspoed dus.' Prinses Annemarie op de weblog van de NOS.Carlos met Annemarie Gualth_rie van Weezel EI0E0534
Cees Buys/ Royal-naturepress niet vernemen zonder toestemming.

'Je was een beetje dom' Prinses Maxima tijdens haar verloving. Hiermee reageerde ze op een vraag over het interview waar Willem-Alexander een brief van Videla (dictator Argentinie die verantwoordelijk word gehouden voor de verdwijning van groepen mensen) aanhaalde toen hij over zijn aanstaande schoonvader (Landbouw minister onder de regering van Videla).
Dsc58a1
'Het was een prachtige en rijke ervaring waarvoor ik enorm dankbaar ben. Maar ‘de’ Nederlandse identiteit? Nee, die heb ik niet gevonden. Nederland is: grote ramen zonder gordijnen, zodat iedereen goed naar binnen kan kijken. Maar ook: hechten aan privacy en gezelligheid. Nederland is: één koekje bij de thee. Maar ook: enorme gastvrijheid en warmte. Nederland is: nuchterheid en beheersing. Pragmatisme. Maar ook: samen intense emoties beleven."  Nog een keer prinses Maxima dit keer tijdens een toespraak  voor de Wetenschappelijk Raad voor het Regeringsbeleid op 24 september 2007.
'Ik had nooit gedacht dat het zo leuk zou zijn , het is echt enig' Koningin Beatrix in een interview met hoogleraar rechtsfilosofie Dorien Pessers in 2005 over het grootmoeder zijnDsc9bfd
'En ik ben ook niet een iemand die erg eerste viool speelt , dus ik denk dat ik daar mooi voor in de wieg gelegd ben'  Prinses Margriet in de nos documantaire n.a.v haar 65 verjaardag over haar rol in de schaduw van de koningin. Pieterenmargriet

'Ik ben mis vormt omdat men vroeger tegen me zei , toen ik trouwden met die fantastische prinses eigenlijk , dat huwelijk is  gedoemd te mislukken. En daar hadden ze  ook wel gelijk in  , dat lag ook wel voor de hand en toen heb ik altijd gezegt dat gaat niet gebeuren en ik moest ervoor zorgen dat ze ongelijk krijgen. Ik heb er heel hard voor moeten werken en nu voel ik me schuldig als ik niet werk.'
  Pieter van Vollenhoven in de nosdocumantaire n.a.v zijn 70ste verjaardag.
Bron Foto's: Royal-Naturepress & RVD

3 opmerkingen: