Pagina's

vrijdag 2 april 2010

Het fotoalbum van... Prinses Amalia

Van de Nederlandse royals worden veel foto's gemaakt. Daarom deze nieuwe serie Het fotoalbum van... Hierin zal ik van een van de royals een soort fotoalbum maken en elke foto een kort bijschrift vanuit de royal bekeken erbij zetten. In dit eerste logje nemen we een kijkje in het Fotoalbum van Prinses Amalia.

De aller eerste foto die van mij gemaakt is. De fotograaf is mijn Papa Willem Alexander.

Nog geen twee weken oud.

 De eerste foto samen met papa en Mama en Oma.

 Als twee maanden oude baby met mijn trotse Papa en Mama op de foto.

Deze foto is gemaakt op 12 Juni 2004 tijdens mijn doop in de grote of st jacobs kerk in Den Haag.

Omdat ik een jaar werd werd deze lieve foto van mij en mij papa , mama en oma gemaakt. En mijn Papa en Mama lieten door een brief weten dat ik er in Juli van 2005 een broertje of zusje bij zou krijgen.

 Op 26 Juni 2005 was het dan zover ik kreeg er zusje , ze heet Alexia. Op 19 November 2005 werd ze gedoopt. Dit is een van de officiele foto's die er toen gemaakt zijn.
Deze foto is gemaakt tijdens de zomerfotosessie van 2005.
Ik ben al een aantal keer wezen zeilen. Deze foto is gemaakt in Mei 2006 toen ik samen met mijn oma , papa , mama en Alexia ging zeilen

Omdat in Augustus 2006 Aiko samen met haar ouders kroonprins Naruhito, kroonprinses Masako op bezoek bij Oma waren ging ik samen met hen , oma , papa en mama op de foto.

Een van de vele foto's die van mij en mijn papa , Mama en zusjes zijn gemaakt. Deze foto is vrijgegeven door de RVD in oktober 2006.

 Als een echte dame ging ik in 2007 op de foto met mijn oma en mijn nichtjes en neefjes

Deze foto is gemaakt tijdens de doop van mijn zusje Ariane. De foto is gemaakt door Marieke en mag niet zomaar overgenomen worden

Op 10 december 2007 was het dan eindelijk zo ver! Ik ging voor de eerste keer naar school! Ik was best wel verlegen en dat leverde lieve foto's op.

Toen ik in 2007 op bezoek ging bij mijn opa en oma in Argentinie moest ik samen met mijn papa , mama en zusjes poseren voor de fotografen

Samen met mijn zusjes vermaak ik mij wel tijdens de wintersport vakanties in Lech. Deze foto is gemaakt tijdens de wintersport in 2008.

 Deze foto is gemaakt toen ik in 2008 samen met mijn zusjes en ouders ging kijken bij de intocht van de sint in Wassenaar. Ik zat lekker op de nek van Papa zo kon ik alles heel goed zien.

Deze lieve foto van mij en alexia is gemaakt door mijn papa tijdens de zomervakantie in 2008.

Deze foto is gemaakt voor mijn 5de verjaardag op 7 december 2008.

Ik kan al skiën en dat liet ik dan ook zien tijdens de fotosessie in 2009 tijdens de wintersportvakantie in Lech.
Deze foto is gemaakt op 29 juni 2009. Mijn zusje Alexia ging voor het eerst naar school en ik mocht mee.

Dat ik een enthousiaste supporter ben laat deze foto wel zien. Deze foto is gemaakt tijdens de Olypische winterspelen van 2010 in Vancouver.

Bron foto's, tenzij anders vermeld, RVD

Wat vinden jullie van deze serie? Hebben jullie nog verbeter punten? Moet ik er nog meer maken? En van wie dan? Laat het me weten!

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee van de serie! Leuk foto overzicht ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prinses Amalia heeft inderdaad een heus fotoalbum vol foto's die heel Nederland mag zien. Ik vind het een erg leuk idee, en zou graag het fotoalbum van prinses Ariane zien! En ook andere albums zijn hartstikke leuk..O ja; er staat bij de tweede foto 'nog maar een paar maanden' maar ze was toen nog geen 2 weken oud..
    ...........................................................
    Ik heb het veranderd, wat goed dat je het had opgemerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuke fotos!! Je hebt er zeker wel veel werk aan gehad!! Ook leuk dat je vanuit Amalia zelf spreekt!
    ps: ik volg je raad op! :P

    BeantwoordenVerwijderen