Pagina's

woensdag 17 maart 2010

Hulp bij collage maken


Ik kreeg een mailtje met de vraag hoe ik de collage voor de wedstrijd van Claudia had gemaakt en toen dacht ik : Ik maak er gewoon een logje van.
Stap 1 Zoek achtergrond via bijvoorbeeld Google (Tip: als je zoek op Flower Art krijg je leuke afbeeldingen met bloemen.)
Stap 2 Zoek afbeeldingen via bijvoorbeeld google of koninklijkhuis.nl
Stap 3 Verklein de afbeeldingen in Photofilter
12
Stap 4 Plak de achtergrond afbeelding en de andere afbeelding in Pic2.
Stap 5 Selecteer in de ahctergrond afbeelding het gebied waar de de andere afbeelding wilt hebben en onderaan naar het tabje FADE 3_2

a>
Stap 6 Kies van de keuze mogelijkheden de tweede van onder (Radial) 4
Stap 7 knip en plak de bewerkte afbeelding naar Photofilter en voeg daar de tekst toe. ( Het lettertype van de collage is Fh_Letter en ook heb ik bij hoek:40 ingesteld)
Dit is dan het eindresultaat:Eindresultaat

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee. Als er nog vragen of tips zijn mail me of laat een reactie!




6 opmerkingen:

  1. Handig die uitleg! Kende dat programma nog niet. Heb zelf iets van Corel Paint shop nog wat..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat handig dat je hier een log van hebt gemaakt, je collage was ook erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je er een log van hebt gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat leuk dat je het zo hebt gedaan! het eindresultaat is ook erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat onwijs leuk dat je dit aan ons uitlegd, ik kan er zeker wat mee! Het is ook meteen een mooi logje geworden.
    O ja, wil jij nog even doorgeven van welke persoon jij dan iets maakt in het logje met de uitleg?? Leuk dat je ook mee wilt doen.

    BeantwoordenVerwijderen