Pagina's

maandag 16 februari 2015

Medeblogger(s)

Jullie hebben misschien de oproep al voor bij zien komen voor mede-blogger voor deze site.

Anja had al laten weten af en toe logs schrijven , zij is begonnen aan een serie over het heden en verleden van de koninklijke familie.  Dank daarvoor Anja! 

En ik vind het leuk om te kunnen melden dat er is nu nog een tweede iemand die logs voor de site gaat schrijven. Het is de bedoeling dat ze met regelmaat gaat doen. Daarom even wat meer over deze mede-blogger.

Yvette Blakenburg is 19 jaar en beheert al een eigen blog: dutchroyals.wordpress.com. 
Yvette vond het koningshuis al vroeg interessant.  Yvette aan het woord.
"Op mijn zevende scheen ik het al veel over Máxima te hebben. Toen koningin Juliana in 2004 overleed verscheen er een speciale editie van het tijdschrift Libelle. Die stond vol met mooie foto’s en boeiende verhalen. Zo begon het een beetje. In ongeveer diezelfde periode zag ik op televisie iets over de koningen Willem I, II en III. Ik was nieuwsgierig naar wat voor mensen dat waren.
Daarna ging het snel. Op Paleis het Loo kon ik zo uitleggen wie al die mensen op die schilderijen waren. Als ik een werkstuk moest maken ging die over koningin Wilhelmina. Een spreekbeurt hield ik over Willem van Oranje. Als afsluiting van de havo maakte ik voor mijn profielwerkstuk met veel plezier een vergelijking tussen koningin Wilhelmina en koningin Beatrix. Het voelde niet als schoolwerk. Ook ben ik gek op boeken en tv-series over het koningshuis.
Het is voor mij leuk om te zien hoe alle koningen en koninginnen het koningschap anders invullen. Verder is het ook een stukje interesse in de geschiedenis wat mee speelt. Daarnaast lijken het mij gewoon hele aardige mensen die hun taken goed vervullen. Vooral het Nederlandse koningshuis volg ik graag. Geschiedenis, politiek, mode, actualiteit, glamour: alles komt samen. Dat vind ik helemaal fantastisch.
Bijna alle boeken die ik lees gaan over de Oranjes en ik volg met veel plezier televisieprogramma’s als Blauw Bloed. Niet alleen voor de koning, maar ook voor mij was 30 april 2013 een bijzondere dag. Ik zat voor de tv en keek mijn ogen uit.
In de toekomst hoop ik nog steeds veel met dit onderwerp (het liefst in de journalistiek) bezig te zijn. Dit blog zie ik alvast als een mooie stap in de goede richting."

Mochten er nog andere zijn die wel eens een log willen schrijven dan kun je nog contact opnemen met mij (Mariska) via thedutchroyalfamily@live.nl   Het is vrijblijvend en hoeveelheid logs bepaal je zelf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten