Pagina's

vrijdag 2 januari 2015

5 jaar The Dutch Royal Family Quiz

Vandaag is het vijf jaar geleden dat The Dutch Royal Family online ging bij weblog. Ter gelegenheid daarvan een speciale quiz. Een combinatie van de twee soorten quizzen die ik al eerder op deze site heb gedaan 'Wie ben ik' en 'Waar of niet waar'  En bij dit jubileum leek het mij erg leuk om ook iets uit te delen.
Met dank aan Paleis Het Loo kan ik onder de deelnemers van de quiz iemand blij maken met 
2 vrijkaarten van Paleis Het Loo 

De quiz
Op de onderstaande afbeelding staan verschillende uitsneden van foto's. Wie zijn het? Noteer achter elk nummer de juiste persoon. Voor elk goed geraden persoon krijg je een punt. Weet jij ook extra informatie te geven? Bijvoorbeeld wanneer de foto is gemaakt en/of vrijgegeven? Dan krijg je daar ook een punt voor.
Foto's:RVD

Hieronder 12 stellingen. Geef aan of het klopt of niet klopt. Per juist antwoord verdien je 1 punt. Je kan een tweede punt voor een stelling verdienen als je aangeeft waarom iets klopt of juist niet klopt.
Denk hierbij aan noemen wie er aanwezig waren , waar iets plaats vond, wanneer iets plaats vond etc.


13. Bij het huwelijk van de Zweedse kroonprinses Viktoria en Daniel waren maar liefst 5 leden van de Nederlandse koninklijke familie aanwezig.


14. In de periode 2 januari 2010 tot 2 januari 2015 zijn er 11 staatsbezoeken afgelegd.

15. Op dit moment bestaat het Koninklijk Huis uit  13 leden.


16. Vier van de kleinkinderen van Prinses Irene zijn tussen 2 januari 2010  en 2 januari 2015 geboren.

17.  Na de inhuldiging brachten Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima zeven keer een kennismakingsbezoek aan het buitenland.

18. In de periode 2 januari 2010 tot 2 januari 2015 zijn er drie leden van de koninklijke familie getrouwd.


19. Tijdens het streekbezoek aan de Achterhoek droeg koningin Maxima een jurk die ontworpen was door een meisje die via Make a Wish een dag met Eduard Vermeulen van modehuis Natan mocht meelopen.

20. Van de Koninginnedagen 2010, 2011, 2012  waren alleen 2011 alle zonen en schoondochters van Prinses Margriet en Prof.Mr. Pieter aanwezig.


21. Tijdens haar bezoek aan de Verenigde Staten in November van dit jaar ontving Prinses Mabel  een prijs voor haar werk met 'Girls Not Brides'.


22.  De jurken die Koningin Maxima de afgelopen vijf keer (sinds 2010) gedragen heeft tijdens Prinsjesdag had ze daarvoor nog niet gedragen.

23. Prinses Margriet bracht afgelopen zomer als ere-voorzitter van het Rode Kruis samen met Jan Smit een bezoek aan Ghana.

24.  Van 2 januari 2010 tot 2 januari 2015 zijn er 12 fotosessies geweest met het gezin van koning Willem-Alexander rond de start vakanties.


Hoe doe je mee?
Je doet mee met deze quiz door voor 8 februari de antwoorden (let erop dat je antwoorden zo compleet mogelijk zijn!) met je adres te mailen naar thedutchroyalfamily@live.nl
De winnaar krijgt 9 februari bericht


Ik hoop dat het duidelijk is. Is er iets onduidelijk dan hoor ik het graag. Succes!

4 opmerkingen:

  1. Eerst van harte gefeliciteerd met het 5 jaar bestaan van je site. Wat ziet je site er super mooi uit!!
    Wat leuk dat je vrijkaartjes voor paleis het Loo mag verloten, ik wil er nog altijd heel graag een keer naar toe, dus ik ga zeker mijn best doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke quiz en ik ga zeker meedoen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Mariska,

    Van harte gefeliciteerd met het vijf jarig bestaan! Ik kan me eigenlijk geen moment meer herinneren dat jij me niet op de hoogte brengt van de nieuwtjes van de koninklijke familie! Ik weet hoe moeilijk het is dat je alleen maar rechten vrije foto's gebruikt! Complimenten dat jou mooie website er nog is. Er zijn sinds de migratie van weblog en het doordringen van dat er toch echt copyright op de foto's zit, veel mooie sites verdwenen, gelukkig is jou mooie website er nog wel! En daar over gesproken, wat ziet je site er fantastisch uit! Mijn complimenten!

    Ik ga zeker meedoen met de quiz!

    Heel veel succes met je mooie site! Bezoek hem bijna dagelijks! Op naar de volgende 5 jaar!

    Lichelle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gerianne, Anja en Lichelle:

    Bedankt voor jullie lieve reacties en bedankt voor jullie trouwe bezoekjes!

    BeantwoordenVerwijderen