Pagina's

dinsdag 31 december 2013

Het fotoalbum van... 2013

Gisteren plaatste ik al een terugblik.  Aangezien er genoeg RVD foto's zijn vrijgeven vandaag nog een terugblik aan de hand van de RVD foto's uit 2013 en ik heb er ook nog twee archieffoto's bijgevoegd die in 2013 zijn vrijgegeven.. 

Dit jaar werd ik 75 jaar en we vierde  ook 200 jaar koninkrijk. Ik vond dat twee mooie momenten in een jaar en een mooie rede om het stokje over te dragen aan een nieuwe generatie. Op 28 januari maakte ik dat bekend in een toespraak.
Prinses Beatrix 


Dit jaar begon voor mij met het vieren van mijn 70ste verjaardag (19 januari). Dit deed ik samen met mijn man,  zonen , schoondochters en kleinkinderen  in Duitsland. Deze verjaardag was ook rede voor het maken van een nieuwe familiefoto en portretfoto. 
Prinses Margriet


Ook dit jaar moesten wij voor dat we echt vakantie konden gaan houden nog even poseren voor de pers. Dat gaat me ondertussen goed af. Helaas mocht ik geen sneeuwballen gooien van mijn papa, volgens hem zou dat dan mijn leven lang blijven achtervolgen. 
Prinses Amalia. 



Eigenlijk had papa het vorig jaar al beloofd , maar toen kreeg oom (prins) Friso een erg ongeluk. Dit jaar gingen we wel met de trein naar Lech en dat was een hele onderneming. Aan het begin moesten we wel even poseren voor heel veel fotografen..
Prinses Ariane

Voor ik koning werd ontving ik 2 maart nog snel mijn leeftijdsgenoten en op dat moment mijn collega's voor een privé-ontmoeting 
Koning Willem-Alexander

Op 22 april had ik mijn laatste wekelijkse gesprek met de Minister President. Wel een gek idee om naar 33 jaar nu maandagmiddag niet meer te hoeven vrijhouden voor een gesprek met de minister-president
Prinses Beatrix 


Aan de vooravond van de troonswisseling konden we nog even ontspannen met een diner in de fanatische zaal van het rijksmuseum. 
Prinses Beatrix 




30 april was het eindelijk zover. Ik had samen met familie in het paleis op de dam overnacht en om zeven minuten over tien tekende ik in de Mozeszaal van het paleis de akte van abdicatie en werd ik weer prinses en mijn zoon koning. Een bijzonder moment.
Prinses Beatrix 


Het was een mooi moment om na het tekenen van de akte van abdicatie op het balkon te kijken naar een oranje massa! 
Koningin Maxima

Het spannende moment van 30 april was toch wel het afleggen van de eed.. 
Koning Willem-Alexander.

Gelukkig zat ik tijdens de inhuldiging samen met mijn zusjes lekker bij oma. De dienst was wel serieus , maar ik zal er aan moeten wennen als 'prinses van oranje'
De prinses van Oranje , Prinses Amalia. 


De geslaagde troonwisseling konden we afsluiten met een mooi diner en feest in het Eye
Koning Willem-Alexander
Na een mooie bijzondere dag, werd 1 mei voor mij ook bijzonder. Ik werd toen door mijn neef , koning Willem-Alexander, benoemd als zijn adjudant in buitengewone dienst en ook werd ik bevorderd tot kapitein-luitenant ter zee van de Koninklijke Marine.
Prins Maurits 



Deze foto werd 25 juni vrijgegeven..
Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima

Ook dit jaar moesten we weer poseren voor we echt konden genieten van zomervakantie. Dit keer was dat op 19 juli en wat veel mensen van de pers stonden er! 
Prinses Alexia
 



Ik werd 1 juli opnieuw grote zus en er moest natuurlijk een foto gemaakt worden van mij , mijn zusje eliane en mijn pasgeboren broertje Willem-Jan. 
Magali


 De herinnering blijft en zoals ik bij de herdenking al zei 'mij de liefde voor (prins) Friso is eeuwig' en daarom liet ik foto's vrijgeven. Hieronder de twee gezinsfoto's van de serie van 6 foto's die ik rond de begrafenis en herdenkingsdienst liet vrijgeven.  
(uiteraard zijn dit archief foto's eerste foto is gemaakt in de zomer van 2010 en de tweede in de zomer van 2009!) 
Prinses Mabel

Ook ik ontkwam niet aan de traditie. De donderdag 19 december nam ik in mijn huis de kersttoespraak op die op 25 december werd uitgezonden. Helaas lekte de tekst uit.. 
Koning Willem-Alexander


5 opmerkingen:

  1. OOk dit is weer een heel mooi overzicht en heb het met heel veel plezier gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan.
    Je hebt ook een mooi welkomstvideo, ik heb een jaaroverzicht op zo'n manier gemaakt, maar kan hm niet plaatsen mag ik vragen met welk programma jij werkt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het filmpje gemaakt via windows live movie maker. Voor het plaatsen op youtube moet bij film opslaan de optie computer aanklikken..

      Verwijderen
  3. Wat heb je dit fantastisch gedaan, zo met al die 'persoonlijke stukjes' erbij! En zo bij elkaar zijn er veel foto's vrijgegeven inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen