Pagina's

zaterdag 26 januari 2013

SPECIAL: Prins Bernhard en Prinses Annette: 12,5 jaar getrouwd.

6 januari was het precies 12,5 jaar gelden dat prins Bernhard jr. voor de wet trouwden voor de wet. En 8 januari was het 12,5 jaar geleden dat Prins Bernard en Prinses Annette voor de kerk trouwden.
Helaas heb ik het de afgelopen weken druk gehad , maar ik wou het niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Dus als nog een speciaal logje over Prins Bernhard en Prinses Annette.

RVD/ Met dank aan nationaal archief.

Net als Prins Maurits en Prinses Marilene leerde ook prins Bernhard en Prinses Annette elkaar kennen tijdens hun studententijd in grongingen. Prins Bernhard studeerde economie en prinses Annette psychologie. Op 30 maart 2000 liet het paar weten te gaan trouwen.



Het paar verspreiden het huwelijk over twee dagen. Op 6 juli trouwden in Utrecht voor de wet.
Het burgerlijk huwelijk werd gesloten door burgemeester Mrs. Brouwer-Korf in de hal van spiegels op Paushuize van het stadhuis.  De getuigen van het burgelijk huwelijk waren Prins Maurits Prinses Marilène, Saskia Alexandra Bish en Diederik Willem de Rooij.
De bruid en de bruidegom kwam aan in een oude auto die  ooit  van Prins Hendrik was. Prinses Annette droeg een licht blauwe dame pak, van de  ontwerper Frans Molenaar, en een hoed met verschillende kleuren. Prins Bernhard droeg een licht blauwe stropdas zodat hij met zijn bruid passen.

Na het burgelijk huwelijk was er een lunch op Paleis Soestdijk.  Hier waren naast alle familieleden die al aanwezig waren tijdens het burgelijk huwelijk ook prins Bernhard sr. en prinses Juliana ook aanwezig.

Een foto van het burgelijk huwelijk , Even kusje tijdens de ceremonie

Twee dagen later op 8 juli 2000  was het kerkelijk huwelijk.  Hiervoor had prinses Annette een trouwjurk laten ontwerpen door Frans Molenaar.  De jurk was van ivoorkleurige taft met een rij knoopjes, ronde, lage hals en brede kraag.  Het kerkelijk huwelijk vond plaats in de Domkerk van Utrecht. Dr. Anne van der Meiden, emeritus-voorganger van de Vereniging van Vrijzinnig Hervormden, leidde de dienst. Verschillende familieleden kregen ook een aandeel in de dienst. Zo waren prins Maurits en Prinses Marilene getuigen , lazen prins Floris en Prins Pieter Christiaan voor uit de bijbel en zong Prinses Christina. Na de dienst was er een receptie in het academiegebouw.

RVD/ Met dank aan nationaal archief.

En daarna werd tot in de vroege uurtjes het feest in paleis het Loo het feest voortgezet met muziek van o.a. vriend Renee Froger.


Het gezin van Prins Bernhard en Prinses Annette.
Prins Bernhard en Prinses Annette hebben drie kinderen.  Hun eerste kind werd op 14 mei 2002 geboren. Het meisje kreeg de naam Isabella, voluit Isabella Lily Juliana. Op 25 mei 2004 volgde zoon Samuel, voluit Samuel Bernhard Louis en op 12 maart 2008 zoon Benjamin, voluit Benjamin Pieter Floris. Bij Koninklijk Besluit is geregeld dat kinderen uit het huwelijk de familienaam 'van Vollenhoven' krijgen en dat ze ondanks de parlementaire goedkeuring geen titels. Het gezin woont in Amsterdam. Hier werkt prinses Annette in een kunstatalier voor gehandicapte en Prins Bernhard houd zich bezig met IT dienstverlening.

2 opmerkingen:

  1. Ik volg deze blog nu al een tijdje en vandaag had ik het gevoel dat ik mijn verhaal moest delen omdat ik ook slachtoffer was. Na zeven jaar bij hem te zijn geweest, heeft hij het uitgemaakt, ik heb al het mogelijke gedaan om hem terug te krijgen, maar het was allemaal tevergeefs, ik wilde hem zo graag vanwege de liefde die ik voor hem heb, ik smeekte hem met alles, Ik heb het beloofd, maar hij weigerde. Ik legde het probleem uit aan mijn moeder en zij suggereerde dat ik liever contact had met een spreuk genaamd Drigbinovia die me zou helpen een spreuk uit te spreken om het terug te brengen, maar ik geloofde nooit in spreuk, ik had geen andere keuze dan de spreuk te proberen, en hij vertelde ik hoef me geen zorgen meer te maken dat alles goed zou zijn dat mijn ex zou terugkeren, hij betoverde verrassend namens mij de tweede dag, het was rond 16:00 uur. Mijn ex belde me, ik was zo verrast, ik beantwoordde de oproep en alles wat hij zei was dat hij spijt had van alles wat er gebeurde, dat hij me terug wilde, dat hij zoveel van me hield. Ik was zo blij dat het voor mij werkte, dus we begonnen weer gelukkig samen te leven. Sindsdien heb ik beloofd dat iedereen die ik ken een relatieprobleem heeft, ik zal zo'n persoon helpen door te verwijzen naar de enige echte en krachtige tovenaar die me heeft geholpen met mijn eigen probleem en anders is dan al dat nep. Iedereen heeft hier hulp nodig zijn e-mail: doctorigbinovia93@gmail.com je kunt WhatsApp bellen via zijn mobiele nummer +2348144480786 voor het beste resultaat voor alles of je probleem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben hier om iedereen te informeren over het goede werk van Dr. Ilekhojie. Ik en mijn ex-vrouw hebben nu al bijna twee jaar problemen en we hebben alle counseling en gesprekken met onze ouders geprobeerd, maar niets werkte. We maken ruzie over alles en een scheiding dreigde, totdat ik een recensie van Dr. Ilekhojie zag. Ik heb contact met hem opgenomen en hem op de hoogte gesteld van mijn toestand. Hij beloofde een verzoeningsritueel uit te voeren dat ervoor zal zorgen dat de verbinding tussen mij en mijn vrouw wordt hersteld. Het is nu een week geleden dat ik zijn hulp heb gekregen en de zaken tussen mij en mijn vrouw beginnen beter te worden. We zijn weer in dezelfde slaapkamer gaan wonen en we hebben allebei onze advocaten geïnformeerd om de scheidingsplannen op te schorten. Ik ben zo blij nu ik weer van mijn vrouw kan genieten. Neem contact op met dr. Ilekhojie als u huwelijksproblemen heeft. E-mail: gethelp05@gmail.com of WhatsApp/Telegram +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen