Pagina's

dinsdag 14 september 2010

Koninklijke Quotes {2}

De leden van de koninklijke familie hebben rgelmatig interview en houden ook houden ze regelmatig toespraken. Hierin doen ze bepaalden uitspraken. In Koninklijke quotes zal ik telkens een paar bekende en soms ook wat minder bekende van die uitspraken van leden van het koninklijkhuis plaatsen.
"Wij hebben de aarde niet als een kostbare erfenis in beheer, maar wij hebben haar van onze kinderen te leen." Prins Claus in een van zijn toespraken. FamilievonAmstberg
"Alle Nederlandse pers opgerot!"  Prins Willem Alexander tijdens een van de vele fotomomenten.W-a
"Ja, Daar loop je als trotse haan doorheen." Nogmaals Prins Willem Alexander nu tijdens het persmoment in het Bronovoziekenhuis na aanleiding van de geboorte van zijn derde dochter Prinses Ariane in april 2007. 
'Ik heb heel bewust, echt heel bewust toestemming voor mijn huwelijk gevraagd, want ik vond niet dat ik een huwelijk aan kon gaan dat niet goedgekeurd zou worden door het parlement.' Prinses Margriet in een interview tergelegenheid van haar 25-jarig huwelijk.Margriet
"Ik geloof dat het ook wel duidelijk is in mijn leven dat het niet mijn ambitie is om koningin van Spanje te worden" Prinses Irene  in NOVA College tour van 10 Juni 2009. Irene
" Mensen hebben oordelen. Komt het oordeel niet dikwijls voort uit een eigen onzekerheid? Die ander is niet goed, maar eigenlijk vinden we onszelf niet goed. Als je met de vinger wijst naar een ander, wijzen er drie vingers naar jezelf terug ." Nogmaals Irene nou in het boek 'onkruid'  die verscheen in Maart 2003.
Bron foto's: RVD

8 opmerkingen: