Pagina's

zaterdag 7 augustus 2010

Weer terug van Vakantie/ Nieuws

Zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hadden was ik de afgelopen 3 weken op vakantie. Ik ben gisteren avond weer terug gekomen en zal de komende 2 weken , daarna moet ik al weer naar school,  mijn best doen deze site weer veel te update.


De Royals vieren ook vakantie dus er is niet zoveel nieuws. Hieronder twee berichten die ik wel het vermelden waard vind.


Nog steeds geen nieuw kabinet , dus nog geen vakantie voor koningin Beatrix.
9 Juni waren er verkiezingen in Nederland , maar nog steeds is er geen kabinet. Koningin Beatrix heeft in de afgelopen drie weken al weer twee nieuwe informateur aangewezen. Eerst Ruud Lubbers van het CDA en afgelopen woensdag Ivo Opstelten van de VVD. Hierdoor staat de teller van informateurs al op vijf. (Uri Rosenthal , VVD. Herman Tjeenk Willink , PVDA. Jacques Wallage, PVDA. Ruud Lubbers , CDA. Ivo Opstelten , VVD.)


Prins Carlos Hugo de bourbon de Parma ernstig ziek. 
De gezondheid Prins Carlos Hugo de Bourbon de Parma, zou erg zorgelijk zijn. De 80-jarige ex-man van prinses Irene en de vader van Prins Carlos, Prinses Margarita , Prins Jaime en Prinses Maria-Carolina ligt in het ziekenhuis van Barcelona. Hij word daar behandeld voor prostaatkanker. Het is niet de eerste keer dat bij Carlos Hugo word geconstateerd. In 2008 werd hij er ook al aan behandeld, maar deze keer zou het dus slecht met hem gaan. Zijn familie is bij hem en op de site van de familie is het volgende te lezen: 


“'Ik wil de Carlisten laten weten dat mijn gezondheid niet goed is. Mijn lot ligt helemaal in God's handen en ik word omringd door mijn familie en mijn vertrouwelingen. Ik vraag u om kalm te blijven strijden voor onze idealen en onze vrijheden. Ik ben me bewust van uw gebeden en uw liefde en ik vraag u mijn zusters Maria Teresa, Cecilia en Maria de las Nievas alsmede mijn kinderen Carlos, toekomstig Hoofd van het Huis, Jaime, Margarita en Carolina te steunen.'”


Op royalblog.nl is een stukje te lezen over het carlisme  klik daarvoor hier

6 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer terug ben en hopen voor Prins Carlos dat hij nog even mag leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Mariska,
    Goed om te horen dat je weer terug bent. Jammer voor de koningin dat het niet erg op schiet met de regering! Zometeen is de zomer voorbij en heeft ze geen vakantie gehad. Veel sterkte voor Carlos en zijn familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je weer aan de slag hoopt te gaan met bloggen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk dat je weer terug bent en weer begint met loggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verdrietig nieuws van de familie de Bourbon Parma...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een naar nieuws van Carlos, hopelijk knapt hij nog weer op!

    BeantwoordenVerwijderen