Pagina's

donderdag 20 maart 2014

Terug naar... 20 maart 2004




Vandaag is het precies 10 jaar geleden dat Prinses Juliana overleed aan aan de gevolgen van longontsteking, gecombineerd met ,,algehele verzwakking van het gestel''.

In de ochtend van 20 maart 2004  kwam het volgende bericht van de  RVD
De Rijksvoorlichtingsdienst deelt namens de minister-president, mr.dr. J.P. Balkenende, met groot leedwezen mede dat Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Juliana der Nederlanden op zaterdag 20 maart 2004 om tien voor zes in de ochtend op Paleis Soestdijk is overleden.

De minister-president zal hedenochtend via radio en televisie de Nederlandse bevolking toespreken. Het tijdstip hiervan wordt zo spoedig mogelijk meegedeeld.


Filmpje van de kist die Soestdijk verlaat onder toeziend oog van familie

Artikelen over het overlijden van Juliana.
Telegraaf  - Nu.nl - De Volkskrant

Omdat ik op deze site nog niet echt aandacht heb besteed aan het leven van de prinses gebruik ik de periode van nu tot 30 april om aandacht op de website aandacht te geven aan het leven van deze oud-koningin.

4 opmerkingen:

  1. Mooi, nou ja mooi om die beelden nog eens terug te zien en alweer 10 jaar geleden. Ik lag toen in het ziekenhuis, dat weet ik nog erg goed en heb de gehele uitzending vanuit het ziekenhuisbed gevolgd. Indrukwekkend en nu ook weer. En wat betreft aandacht te besteden aan het leven van ons geliefd oud vorstin is een mooi idee. Ik ben benieuwd en ik kom zeker kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En sommigen zullen dit niet weten, maar en nu alweer 80 jaar geleden overleed eveneens op 20 maart haar geliefde grootmoeder Koningin-Moeder Emma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leek me niet zo handig om aan beide aandacht te geven.. Volgende aandacht voor Regentes Emma.

      Verwijderen
  3. Die rechterfoto is mooi :) (eerste ook :) )

    BeantwoordenVerwijderen