Pagina's

zaterdag 5 februari 2011

Quiz Waar of niet waar? {3} en uitslag Quiz Waar of niet waar? {2}

Het heeft even geduurt, maar hier is dan toch de nieuwe Waar of niet waar Quiz en de uitslag van de vorige Quiz.



Wat is de bedoeling?

Hier onder staan 5 stellingen. Hiervan wil ik weten of ze juist of onjuist zijn EN als je de stelling ook nog eens goed verbeterd krijg je daar vanaf nu extra punten voor.

De stellingen

1. De kinderen van prinses Irene hebben de aanspreek titel Koninklijke Hoogheid en de kinderen van prinses Margriet hebben de aanspreektitel Hoogheid.

2. Prins Maurits wordt continu beveiligd.

3. Een koning/ koningin wordt in Nederland niet gekroond

4.  Alle kleinkinderen van Koningin Beatrix hebben de titel prins of prinses

5.  De kleinkinderen van prof. Mr. Pieter van Vollenhoven en Prinses Margriet hebben de titel prins of prinses

De antwoorden kun je inleveren door te mailen naar thedutchroyalfamily@live.nl , plaats dus geen antwoorden als reacatie!

Puntentelling
Je krijgt voor goede antwoorden 2 punten. Vanaf nu krijg je alleen voor  goed verbeterde stellingen  2 Punten , als de stelling niet verbeterd word of niet goed verbeterd wordt krijg je voor maar 1 punt.  De gene die het als eerste inleverd krijgt daar nog 4 punten bij.

De antwoorden:

1. Onjuist, Prins Carlos heeft wel voor EU gewerkt maar als ik het goed heb niet onder Neelie Kroes.

2. Onjuist , Paleis Soesdijk staat in Baarn

3. Onjuist , dat was in 1998 bij het huwelijk van Prins Maurits en prinses Marilene.

4. Onjuist, Het koninklijkhuis telt er 17, maar de koninklijke familie bestaan uit 49 leden.

5.  Onjuist, dat was al in 1995 in Eijsden en Sittard.

De uitslag:

Anja: 3 punten  + 4 bonuspunten        = 7 punten 

 ( twee fouten en de onjuiste stellingen niet verbeterd)

Vivian: 6 Punten                                       = 6 punten  (1 fout en 2 niet goed verbeterd)

Jenny: 9 Punten                                        = 9 Punten (1 stelling niet juist verbeterd)

Corry: 8 punten                                          = 8 Punten ( 2 stellingen niet juist verbeterd)

Jeroen    8 punten                                    = 8 punten ( 1 fout)

Ik ben redelijk streng geweest met het goedkeuren van verbeterde stellingen. Ik ben dus wel benieuwd hoe jullie deze nieuwe puntentelling vinden.

Bij elkaar komt het dan tot de volgende uitslag:

Anja:  12 + 7             = 19 punten                             


Jenny: 6 +9             = 15 Punten

Vivian
: 8 + 6            = 14 punten


Corry: 8 +8              = 16 Punten

Dagmar: 8 +0        = 8 punten

Jeroen   08         = 8 punten

3 opmerkingen:

  1. Hey Mariska,
    Dank je voor al je leuke reacties! Ik ben blij dat ik 9 punten behaald heb.. maare, je optelsommetje van mijn puntensaldo klopt niet helemaal :)
    ------------------------------
    Ik zie het heb het nu verbeterd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke stellingen weer en je hebt mijn antwoorden al gemaild gekregen. Een site , waar ik ook graag kom.

    BeantwoordenVerwijderen