Pagina's

maandag 28 oktober 2013

Koninklijke Quotes {4}

De leden van de koninklijke familie hebben regelmatig interview en  ok houden ze regelmatig toespraken. Hierin doen ze bepaalden uitspraken. Ik ben weer eerder begonnen series aan het oppakken en nu is het weer tijd voor een log in de serie 'Koninklijke Quotes.
In Koninklijke Quotes plaats ik telkens een paar van die uitspraken. Sommige misschien bekend en andere weer minder bekend.

'Mammie, ga er nou maar naartoe, dan gaan jullie de hele avond praten, maar dat eten sturen jullie op, goed?'
Gravin Luana tegen Prinses Mabel nadat prinses Mabel had uit gelegd dat ze weg moest om te praten over Afrika, armoede en honger, en dat we gingen dineren. Te lezen in een interview in de Libelle van juli/augustus 2011 (nummer 33)


‘Die nieuwe baan van pappie, die vind ik niet zo’n goed idee’
Een uitspraak van Graaf Claus Casimir die prins Constantijn noemde in interview te lezen in  Elsevier 27 van 2010

‘Maak je geen zorgen. Je moet alleen maar glimlachen en de mensen antwoord geven en daarna kunnen we weer gaan spelen.'
Prinses Maxima herhaald een uitspraak van Prinses Amalia tegen prinses Ariane uit 2009 in een interview te lezen in de Margriet van februari 2010

Als ik niet Prins van Oranje was, zou ik een 42-jarige inwoner van Wassenaar zijn. Ik zou dan wel alles kunnen zeggen, maar het effect zou gering zijn. Nu kan ik niet alles zeggen, maar wát ik zeg, heeft effect.
Deel van het antwoord van koning Willem-Alexander op de vraag of hij niet lijdt onder de ministeriele verantwoordelijkheid te lezen in de  Margriet  van februari 2010

4 opmerkingen:

  1. Super leuke rubriek! Heel interessant! Ik vind deze van Amalia het leukst! Misschien is het ook wel leuk om hem van de troonswisseling te doen? Met die agenda!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had van het grote interview van 17 april dit jaar al een log gemaakt: http://www.thedutchroyalfamily.nl/2013/04/koninklijke-quotes-interview-met.html
      maar zal kijken of ik toch nog citaten ga gebruiken voor het volgende deel van de serie.

      Verwijderen
    2. Ja ik zag het eigenlijk pas toen ik je rubriek nog eens door ging spitten!! Iets te snel gezegd! Maar ik denk dat je deze best nog een keer kan laten zien. Het is zo'n opmerking die helemaal bij kinderen hoort!

      Verwijderen
  2. Leuk die uitspraken van de Royals. Nog nooit echt opgelet. Leuk om die terug te lezen op je site.

    BeantwoordenVerwijderen